SUPREMA

Az előadás témája a Dr. William Moulton Martson pszichológus professzor által megalkotott szuperhősnő figura: Wonder Woman. Ez a karakter mind a mai napig az egyetlen valódi népszerűségnek örvendő női szuperhős. A figura sikerességét valószínűleg pszichológiai megalapozottságának köszönheti, mely erőteljesen táplálkozott Marston valós életének eseményeiből is. A professzor poligám kapcsolatban élt feleségével és szeretőjével. A karakter külső és belső tulajdonságai megformálásában a két nő inspirálta.

 

Az előadás duett formájában valósul meg. A két előadó sok szempontból hordozza magában a hasonlóságot, ugyanakkor ellentétpárjaik is egymásnak. Ezzel utalva arra, hogy az elénk állított nőideál, egy teljesen irreális figura, amely egy személyben nem testesülhet meg. A produkció nem kívánja a népszerű szuperhős karakterét a szereplők által konkrétan ábrázolni a színpadon, hanem pszichológiai oldalról foglalkozik a témával és az elképzelt karakterrel, mint a női erő jelképével.

 

 

 

 

 

Koreográfus: Sebestyén Tímea

Előadók: Fehér Laura, Sebestyén Tímea

Zene: Jérôme Li-Thiao-Té

Videó: Téri Gáspár

Fény: Galkó Janka

Mentor: Zambrzycki Ádám

 

Premier:

  1. május 5. MU Színház

 

Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap, NKA Imre Zoltán Program Ideiglenes Kollégiuma, Medáliák Egyesület, Műhely Alapítvány, Movein Stúdió

Az előadás a Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Programjának a támogatásával jött létre.

KRITIKA

Alulöltözötten kell megenteni a Világot?

Szerző: Tánckvártett 2.évad 4.rész

Kovács Natália, Megyeri Léna, Kutszegi Csaba és Török Ákos beszél a Supremáról

„A Wonder Woman annyira talán nem ismert, mint a Superman vagy a Batman. De azért minden bizonnyal sok fiatal hölgy szeretne Szupernő lenni. A Sebestyén Tímea által alakított nő valamilyen bevetésre készül… Vagy a nagy életharcra. Kemény akar lenni. Ehhez képest puhán, balettosan mozog. Utána megjelenik egy másik nő (Fehér Laura), talán az önmagát próbálgató gyereklány árnyoldala. De az is lehet, hogy az egyik nő átváltozik a másikba vagy a másik az egyikbe, és egybeolvadnak. Vajon mi lehet a Wonder Woman-jelenség lényege? Talán kissé feminista az előadás. Pedig a képregény karakterek inkább szexisták, mint feministák: vélt vagy valós férfiigények kielégítése céljából jöttek létre. A képregényekben a nők alulöltözöttek, pedig felöltözve is nyugodtan megmenthetnék a világot. Amikor egy nő éretté válik, megmutatkozik a lágysága is. Az előadáson minden álhősös mítoszt felülír a két előadó szerethető személyisége…”

 

http://tanckritika.hu/kategoriak/jegyzet/1438-aluloltozotten-kell-megmenteni-a-vilagot